Instagram voegt vier nieuwe stickeropties toe
Instagram heeft vier nieuwe interactieve stickers toegevoegd , waarvan het hoopt dat ze meer betrokkenheid en interactie in-stream zullen stimuleren. Dat is belangrijk, omdat in de loop van de tijd steeds meer deelactiviteiten overschakelen naar privé-DM’s . Daarom wil Instagram meer opties bieden en zich richten op contenttrends om de in-stream interactiviteit te behouden.
De eerste nieuwe sticker is ‘Add Yours Music’, waarmee gebruikers met een track op een Story kunnen reageren.
Zoals je in deze reeks kunt zien, kunnen gebruikers met “Add Yours Music” op een verhaal reageren met een nummer, wat een nieuwe betrokkenheidsoptie biedt.
Het is in wezen de optie ‘Add Yours Sticker’ van Instagram , maar dan voor muziek. En nu muziek nu een sleutelrol speelt in de betrokkenheid van sociale apps, vooral onder jongere gebruikers, biedt het IG een nieuwe manier om op die trend in te spelen.
Instagram voegt ook een nieuwe, polaroid-achtige “Frames” -optie toe, waarmee je foto’s in een ouderwetse foto veranderen.
Het meest interessante element hier is dat kijkers hun telefoon moeten schudden om de afbeelding te laten verschijnen. Instagram gaf vorige maand voor het eerst een voorproefje van de optie voor zijn Coachella-koppeling .
Het volgende is de ‘Reveal’-sticker, die alleen zichtbaar wordt gemaakt wanneer de kijker de maker een DM stuurt.
Volgens Instagram :
Zodra je de Reveal-sticker hebt geselecteerd, wordt je gevraagd een hint voor vrienden te typen over wat ze mogelijk achter je wazige verhaal vinden. Je kunt op het pictogram ‘Voorbeeld’ in de linkerbenedenhoek tikken om te zien hoe je verhaal er voor je vrienden uitziet.′
Kijkers moeten je dan een DM sturen om de afbeelding te zien. De maker hoeft echter niet elke DM afzonderlijk goed te keuren; de afbeelding wordt automatisch zichtbaar zodra een DM is verzonden.
In zekere zin biedt het dus een andere interactieve optie, maar theoretisch zou de kijker ook gewoon kunnen reageren met iets in een DM om je afbeelding te zien.
Ik denk dat het een extra niveau van transparantie toevoegt over wie je verhaal bekijkt, terwijl het ook een nieuwe lijn van directe communicatie opent.
Ten slotte heeft Instagram ook de ‘Cutouts’-sticker vernieuwd, die sinds januari voor sommige gebruikers beschikbaar is .
Met “Uitsnijdingen” kunt u van elk element in een foto een sticker maken, die u vervolgens in andere contexten kunt gebruiken.
Zoals opgemerkt hebben sommige IG-gebruikers al een tijdje toegang tot de optie, maar nu kunnen alle gebruikers de Cutout-optie gebruiken voor hun composities.
Bron: Social media today